Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Ο επόμενος ήμουν εγώ...




















Στην αρχή ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους.
Δεν ήμουν Εβραίος και δεν φώναξα.
Μετά ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές.
Δεν ήμουν κομμουνιστής και δεν φώναξα.
Έπειτα ήρθε η ώρα των σοσιαλδημοκρατών.
Δεν ανήκα σ΄ αυτό το κόμμα και δεν έβρισκα λόγο να διαμαρτυρηθώ.
Ακολούθησαν οι ομοφυλόφιλοι.
Ούτε κι αυτό σκέφτηκα ότι με αφορούσε.
Στο τέλος ήρθε η σειρά των τσιγγάνων.
Ούτε και τότε βρήκα λόγια για να εκφράσω την αντίθεσή μου.

Ο επόμενος στη σειρά ήμουν εγώ.
Αλλά δεν υπήρχε κανείς για να φωνάξει.







Martin Niemöller


“Ο Μάρτιν Νίμελερ (Martin Niemöller, 1892 –1984) ήταν ένας Γερμανός λουθηρανός πάστορας και αντι-ναζί θεολόγος, γεννημένος στο Lippstadt της Γερμανίας ο οποίος έγινε γνωστός για κάποιο απόσπασμα λόγων του το οποίο αργότερα παρουσιάστηκε και ως ποίημα. Ένα ποίημα το οποίο σχολιάζει την (πολιτική) απάθεια της «σιωπηλής πλειοψηφίας» την εποχή του Γ' Ράιχ.  Αν και η αρχική του μορφή δεν είναι γνωστή καθώς και υπήρξαν πολλές παραφράσεις, το παρακάτω κείμενο είναι η πιο διαδεδομένη μορφή του και την οποία προτιμά και ο ίδιος ο Νίμιλερ, όπως αποκρίθηκε  μετά από σχετική ερώτηση για αυτό πολλά χρόνια αργότερα.”

Αναδημοσίευση από…anaghrapho blogspot.gr(http://anaghrapho.blogspot.gr/2011/06/martin-niemoller.html)

1 σχόλιο:

  1. ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΚΟΠΕΙ Η ΜΙΛΙΑ...........ΤΙ ΝΑ ΠΩ .......ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ.....ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ ....ΤΟ ΜΙΣΟΣ....ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΥΠΕΡΟΧΟ ΒΙΝΤΕΟ!!!!!!!!!!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΕΓΟΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή